sunnuntai 2. elokuuta 2015

Viesti PowerParkille





Etelä-Pohjanmaan Sanomat, Lukijoiden kynästä -palsta 2.8.2015


PowerParkin huvipuistolaitteen istuimet käytännöllisemmiksi!

Vierailin tällä viikolla PowerPark-monitoimipuistossa. Olin erittäin tyytyväinen eläväiseen ja Suomen parhaat laitteet sisältävään huvipuistoon, jonka sijaintipaikkana toimii Middle of Nowhere (anteeksi kaikille alahärmäläisille!), ja rakastin varsinkin uutta Junker-vuoristorataa. Mutta yksi asia tökki pahemman kerran ja aiheutti minulle suurta pelkoa ja ahdistusta. 

Booster-laitteen istuimet olivat lastauspaikalla niin korkealla, että minulla, lyhyellä ja iän myötä entistäkin kankeutuneemmalla 27-vuotiaalla naisella, oli suuria vaikeuksia päästä laitteen kyytiin. Kun huomasin jonotusvaiheessa istuinten olevan niin kovin korkealla, sydämeni alkoi hakata 250 lyönnin minuuttivauhtia, koska tiesin, että pian kaikki jonossa olevat vetreät ihmiset saisivat huvittuneina todistaa koko päivän hauskinta ohjelmanumeroansa, kun kankea ja onneton nainen yrittäisi kaikilla voimillaan päästä laitteen kyytiin. Vanhat traumat hiipivät esiin, sillä olin juuri aiemmin kesällä päässyt Gröna Lundin Insane-laitteen istuimeen vasta viidennellä ponkaisulla ja minulla on ollut aiemmin vaikeuksia nousta myös Linnanmäen Kirnuun. Ei auttanut, että pikkuveljeni lupasi auttaa minua laitteeseen pääsyssä ja jopa nostaa siihen - ja nousta itse laitteeseen vasta, kun minä olisin turvallisesti kyydissä. Olin niin paniikissa, että olin vähällä poistua jonosta.

Booster-laitteen vieressä on kyltti, jossa kerrotaan, ettei laitetta suositella sydänvaivaisille, raskaana oleville ja heikkovatsaisille. Olisiko syytä lisätä, ettei laitetta suositella myöskään lyhyille ja kankeille 27-vuotiaille naisille, vaikka vatsa olisikin kunnossa, koska he eivät pysty nousemaan laitteen kyytiin?

Kun oli meidän vuoromme, sydämeni löi vähintään 350 kertaa minuutissa, ja olin täysin unohtanut jännittää sitä sivuseikkaa, että olin menossa yhteen Suomen hurjimmista huvipuistolaitteista. Yritin ensin nostaa itseni laitteen kyytiin käsilläni takapuoli edellä ja tämän jälkeen hypätä, mutta en pystynyt hyppäämään niin korkealle ja olin lentää naamalleni. Kuka maksaa korvaukset, kun joudun nenäleikkauskierteeseen, kun olen murtanut nenäni PowerParkin huvipuistolaitteessa? Tai siis ennen kuin olen edes päässyt koko laitteeseen? Lopulta keksin keinon ja löysin itseni laitteen penkistä väärinpäin, sillä olin saanut nostettua toisen polveni istuimelle. Nousin seisomaan istuimen päällä ja käänsin itseni toisinpäin.

Vaadin teollisuusneuvos Jorma Lillbackaa ja muuta monitoimipuiston johtokuntaa ryhtymään välittömästi toimenpiteisiin Boosterin istuinten sopivoittamiseksi lyhyille, kankeille ja isoperseisille 27-vuotiaille naisille.

PowerParkin (lähes) tyytyväinen kävijä
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti